Мама першокласника розповіла, які навички стали у пригоді її синові на практиці. А ми попросили експерта дати поради, як їх краще освоїти.
До 1 класу син вмів вільно читати й писати друкованими літерами. Легко рахував в межах ста, знав свою адресу, як звуть батьків, міг назвати планети Сонячної системи та правильно показати «право» і «ліво».
Я була впевнена: дитина до школи готова. Але виявилося, що мати енциклопедичні знання – це пів справи. А друга – не менш важлива половина – це шкільний побут, який я абсолютно упустила з уваги. І деякі «режимні» речі стали для мого першокласника серйозною проблемою. Виходячи зі свого досвіду, я пропоную батькам майбутніх учнів уже зараз перевірити, наскільки самостійна ваша дитина. Якщо з самостійністю є проблеми, то у вас ще є час засвоїти необхідні навички.
–Швидко переодягатися і швидко їсти.Велика перерва – п’ятнадцять хвилин. За цей час школяр повинен встигнути, наприклад, поснідати в їдальні. Тобто, дійти до неї з класом, вимити руки, поїсти, прибрати за собою посуд, повернутися в клас. Тут не як в дитячому саду – помічників немає. Уміння швидко переодягатися теж важливе – семеро одного не чекають. Якщо весь клас уже в фізкультурній формі, а ваше чадо ще сидить в одних трусах, це може послужити зайвим приводом для глузувань.
До речі, одягатися і роздягатися взимку в гардеробі теж доведеться самому. Причому з ранку – як можна швидше, щоб не запізнитися на урок. Та й після занять шарф буде зав’язати нікому. Тренуйтеся вже зараз.
–Знати, як виглядає свій одяг.Ніколи не думала, що це може стати проблемою. Однак в перший місяць син приходив зі школи то в чужій водолазці, то з чиїмись спортивними штанами в мішку з формою. Апофеозом стало його явище додому в чужій футболці, одягненій під чужу ж вовняну жилетку.
–Стежити за своїм канцелярським приладдям та іншими шкільними атрибутами.Відразу кажу, це практично нереально. Підтверджено не тільки своїм досвідом, а й іншими батьками. Але якщо вам вдасться зробити так, щоб дитина губила ручки не через день, а хоча б раз на тиждень – це буде вже перемога!
–Зберігати стіл в порядку.Це стосується не тільки письмового столу вдома, але і парти в класі й особистого ящика там, якщо він є. Я жахнулася десь через тижня три після початку навчання, коли побачила фотографію з одного з уроків. На парті – відразу всі підручники, під партою – мішок зі змінним взуттям, чомусь альбом для малювання, якісь аркуші паперу, пара фломастерів. І весь цей свинарник – від одної моєї дитини! А таких в класі третина точно. Особисто мені було дуже соромно, хоча я завжди привчала сина до порядку. Але вдома є контроль, а в школі – все вилітає з голови.
–Уміти поводитися з грошима.Якщо ви плануєте залишати дитину на групу подовженого дня і давати їй невеликі суми в буфет, а також на талони на обід. Втім, зараз уже більшість шкіл перейшли на формат електронних карт, які служать не тільки перепусткою до школи, але і віртуальним «гаманцем». Тоді тренуйте іншу звичку – не втрачати карту.
Шановні батьки!!!
ПРОГРАМА ПІДГОТОВКИ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ
1 ТИЖДЕНЬ
2 ТИЖДЕНЬ
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Формування математичних уявлень | Скопіюй фігури на 6 точок |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Рахуємо склади у назвах малюнків | |
Розвиток логічного мислення | Знайди пару (розвиваємо логіку) | |
Підготовка руки дитини до письма | Вивчаємо симетрію | |
День 2 | Формування математичних уявлень | Веселі кубики |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Кошик з одягом: будуємо словосполучення | |
Розвиток логічного мислення | Тренуємо логіку: «Житла тварин» | |
Підготовка руки дитини до письма | Графомоторні навички: тварини | |
День 3 | Формування математичних уявлень | Неохайні посіпаки: рахуємо банани |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Знайди літери (український алфавіт) | |
Розвиток логічного мислення | Виріж і наклей: мислимо логічно | |
Підготовка руки дитини до письма | Графомоторні навички: овочі | |
День 4 | Формування математичних уявлень | Круг, коло, куля: вчимося розрізняти фігури |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Стежка з голосними звуками | |
Розвиток логічного мислення | Геометричні приклади: розвиваємо уяву | |
Підготовка руки дитини до письма | Розвиваємо моторику та координацію | |
День 5 | Формування математичних уявлень | Яскраві бантики: ліворуч чи праворуч? |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Вивчаємо букви й голосні звуки (українська мова) | |
Розвиток логічного мислення | Тварини: хто куди дивиться? Визначаємо напрямок | |
Підготовка руки дитини до письма | Хвиляста лінія: розвиваємо моторику та координацію | |
День 6 | Розмальовка вихідного дня | Знайди літери (український алфавіт) |
3 ТИЖДЕНЬ
4 ТИЖДЕНЬ
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Формування математичних уявлень | Вивчаємо об’ємні фігури: куб |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Малюнковий код | |
Розвиток логічного мислення | Вибираємо об’ємну фігуру правильної форми | |
Підготовка руки дитини до письма | Розглядаємо все навколо – вивчаємо кольори | |
День 2 | Формування математичних уявлень | Рахуємо яблука й тренуємо увагу |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Потяг зі словами: поділ слова на склади | |
Розвиток логічного мислення | Розподіляємо малюнки за категоріями | |
Підготовка руки дитини до письма | Аналізуємо свої емоції | |
День 3 | Формування математичних уявлень | Навчальна розмальовка «У пошуках цифр» |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Вивчаємо чотири частини доби (хлопчик) | |
Розвиток логічного мислення | Який малюнок наступний | |
Підготовка руки дитини до письма | Дізнаємося, звідки беруться кольори | |
День 4 | Формування математичних уявлень | Рахуємо геометричні фігури |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Шукаємо назви малюнків на літеру «А» | |
Розвиток логічного мислення | Розповідь у картинках: тренуємо логіку | |
Підготовка руки дитини до письма | Вивчаємо різні погодні явища | |
День 5 | Формування математичних уявлень | Пишемо цифри та тренуємо дрібну моторику |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Рахуємо склади й вчимося читати | |
Розвиток логічного мислення | Сортуємо на «холодне» і «гаряче» | |
Підготовка руки дитини до письма | Малюємо за українським алфавітом | |
День 6 | Розмальовка вихідного дня | Малюємо листочки-пташки, розвиваємо фантазію |
5 ТИЖДЕНЬ
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Формування математичних уявлень | Числа по порядку: послідовний рахунок від 1 до 10 |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Тварини. Хто де розташований? | |
Розвиток логічного мислення | Розвиваємо просторову уяву: звірі в рукавичці | |
Підготовка руки дитини до письма | Малювання фігури «трикутник» | |
День 2 | Формування математичних уявлень | Квадрат або трикутник |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Вивчаємо п’ять органів чуття | |
Розвиток логічного мислення | З яких фігур можна скласти куб? | |
Підготовка руки дитини до письма | Малюємо фігури, не відриваючи руки | |
День 3 | Формування математичних уявлень | У кого більше (рахунок до 7) |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Знайди та розмалюй (єнот, їжак, кіт) | |
Розвиток логічного мислення | Головоломка «Ремонтуємо годинники» | |
Підготовка руки дитини до письма | «Великодній розпис»: тренуємо моторику | |
День 4 | Формування математичних уявлень | Складаємо печиво та вчимося рахувати до 10-ти |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Спостереження на прогулянці: розвиваємо уважність | |
Розвиток логічного мислення | Шлях із фігур: коло, трикутник | |
Підготовка руки дитини до письма | Чіткі кроки: пройди лабіринт за планом | |
День 5 | Формування математичних уявлень | Наочно вивчаємо цифри та числа: «п’ять» |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Учимось писати слова за пунктиром | |
Розвиток логічного мислення | Поверни рибку: розвиваємо просторову уяву | |
Підготовка руки дитини до письма | Розмалюй за інструкцією (метелики та кульки) | |
День 6 | Розмальовка вихідного дня | Розмальовка «12 місяців»(оберіть поточний місяць) |
6 ТИЖДЕНЬ
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Формування математичних уявлень | «Знайди цифру 8»: тренуємо навички рахунку |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Розпізнаємо українські літери на слух | |
Розвиток логічного мислення | Звір, птиця, небилиця: хто живе в лісі? | |
Підготовка руки дитини до письма | Розвиваємо графомоторні навички | |
День 2 | Формування математичних уявлень | Скільки сторін у фігури? |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Алфавітна головоломка «Розгадай назву тварини» | |
Розвиток логічного мислення | Домальовки: розвиваємо увагу | |
Підготовка руки дитини до письма | Заповнюємо контури візерунками | |
День 3 | Формування математичних уявлень | Геометричні фігури: вивчаємо овал |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Збери слово «миша»: легкий рівень | |
Розвиток логічного мислення | Шукаємо відповіді в малюнках | |
Підготовка руки дитини до письма | Розвиваємо графомоторні навички №4 | |
День 4 | Формування математичних уявлень | Учимось рахувати: барвисте намисто |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Чим корисні тварини: міркуємо й малюємо | |
Розвиток логічного мислення | Кумедні картинки: аналізуємо помилки | |
Підготовка руки дитини до письма | Розмалюй тварин за кольорами | |
День 5 | Формування математичних уявлень | Цікава математика: порахуй і домалюй |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Професії: хто чим займається? | |
Розвиток логічного мислення | Домалюй відсутні частини малюнка | |
Підготовка руки дитини до письма | Проходимо лабіринт: рух по прямих лініях | |
День 6 | Розмальовка вихідного дня | Розмальовка «Папуга» |
7 ТИЖДЕНЬ
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Формування математичних уявлень | Рахунок до 10: скільки малюнків |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Малюємо почуте | |
Розвиток логічного мислення | Веселе сортування: вода і суша | |
Підготовка руки дитини до письма | Кумедні шнурки: знайди пару | |
День 2 | Формування математичних уявлень | Знайди однакові відповіді: додавання в межах 10 |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Кошик літер: вивчаємо українську абетку | |
Розвиток логічного мислення | Їстівне, неїстівне. Аналізуємо об’єкти навколишнього світу | |
Підготовка руки дитини до письма | Розмальовуємо й вчимося вибирати одяг | |
День 3 | Формування математичних уявлень | Вчимось уважно рахувати |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Неправильні букви: вчимося читати та писати | |
Розвиток логічного мислення | Плутанина: визначаємо, що може відбуватися насправді | |
Підготовка руки дитини до письма | Віднови малюнки: наклей зображення диких тварин | |
День 4 | Формування математичних уявлень | Написання цифри «8» |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Правильні літери (українська абетка) | |
Розвиток логічного мислення | Випадкове малювання: робот | |
Підготовка руки дитини до письма | Розвиваюча розмальовка «Тягни-штовхай» | |
День 5 | Формування математичних уявлень | Вивчаємо цифру «9» |
Розвиток зв’язного мовлення і читання | Сприймаємо світ влітку: 5 органів чуття | |
Розвиток логічного мислення | Розглядаємо тварин: де чия тінь? | |
Підготовка руки дитини до письма | Домалюй тварин: розвиваємо уважність | |
День 6 | Розмальовка вихідного дня | Малюємо двома руками |
8 ТИЖДЕНЬ
9 ТИЖДЕНЬ
Адміністрація Ганнопільського НВК інформує Вас про те , що з 30.12 2017 по 14.01.2018р. у Вашої дитини розпочнуться зимові канікули. Доводимо до Вашого відома, що протягом цього терміну Ви несете відповідальність про збереження життя і здоров'я Вашої дитини.
Класний керівник провів з Вашою дитиною
цикл профілактичних бесід:
1. про попередження дитячого травматизму;
2. про правилах поведінки в громадських місцях, на дорогах, на
водоймищах, в лісі;
3. про протипожежну безпеку, користування газом;
4. « Тонкий лід - небезпечний лід»;
5. «Будьте обережні на залізниці!»
6. « Увага ! Обірваний провід!»
7. про профілактику правопорушень, бродяжництва;
8. про профілактику негативних явищ серед учнів(наркоманія,
токсикоманія, алкоголізм, тютюнокуріння)
Звертаємо Вашу увагу на організацію відпочинку Вашої дитини під час канікул. Приділяйте , будь ласка, більше уваги Вашій дитині. Залучайте до виконання домашніх обов'язків. Тримайте під контролем проведення дозвілля Вашої дитини за межами дому. Проводьте роз'яснювальні бесіди. Обмежте перебування Вашої дитини за межами дому у вечірній час.
Адміністрація НВК
■
Коментарi